5 Nisan 2014 Cumartesi

Oto da kasko fiyatlarına büyük zam şaşkınlığı.

Euroda yaşanan artış ve yedek parça maliyetlerindeki yükseliş nedeniyle sigorta firmaları kaskolara yüzde 30'u geçen oranlarda zam yaptılar. Poliçe yenilerken hasarsızlık indirimi almayı beklerken daha yüksek bir fatura ile karşılaşan tüketiciler ise büyük bir şaşkınlık yaşıyor.

Son dönemde euro ve dolarda yaşanan yükselişlerin etkileri iyice hissedilmeye başladı. Yaşanan bu hareketten payını alan son sektör ise sigorta oldu. Primlerini euro kuruna göre belirleyen sigorta şirketleri bu artışları fiyatlarına yansıtınca ortaya geçtiğimiz yıla göre yüzde 30'u aşan farklar ortaya çıktı.

Kaskolarını yenilemeye giden tüketiciler fiyatları görünce küçük çaplı bir şok yaşıyor. Çünkü geçtiğimiz yılı hasarsız olarak kapatıp bu yıl yüzde 30 indirim bekleyen tüketiciler, indirim bir yana bir de zamlı bir tarife ile karşılaşıyor.

Yaşanan artışı değerlendiren sigortacılar, sektörde maliyetlerin euroya göre belirlendiğine dikkat çekiyor. Eurodaki artışın yedek parça maliyetlerini yukarı çektiğini kaydeden sigortacılar bunun sonucu olarak primlerin de yükseldiğini belirtiyor. Kurlardaki yükselişin yanında Türkiye'deki kaza sayısının ve hasarlı araç sayısındaki artışların da bu yükselişi tetiklediği belirtiliyor.

5 MİLYARLIK EK MALİYET

Verilen bilgiye göre Türkiye kasko ve trafik sigortaları için sektörün ödediği hasar 8 milyar lirayı buluyor. Bu hasarların büyük bir kısmı maddi hasarlardan kaynaklanıyor. Maddi hasarlar içerisindeki çoğunluğu ithal olan yedek parça maliyeti de yüzde 65'e kadar ulaşıyor. Sigortacılar, yaşanan maliyet artışlarının kaba bir hesapla 5 milyar TL'yi bulabileceğini ifade ediyor.

"MALİYETLERDE ÇOK CİDDİ ARTIŞLAR VAR"

Primlerdeki yükselişi değerlendiren Allianz Sigorta Teknik İşler Genel Müdürü Ersin Pak, kasko branşında, özellikle yedek parça fiyatlarının hasar maliyeti üzerinde önemli bir etkisi olduğuna dikkat çekti. Pak, "Döviz fiyatlarındaki artış nedeniyle yedek parçada özellikle son 6 ay içinde ciddi artışlar gördük. Yıllık artış ise yüzde 20 seviyelerine yaklaşmış durumda. Hasar maliyetini etkileyen diğer kalemlerde örneğin işçilik tarafında görece daha düşük artışlar görsek bile 2014 yılı içinde hasar maliyetlerinin yüzde 15 civarında artacağını düşünüyoruz. Şüphesiz artan bu hasar maliyetleri karşısında şirketlerde fiyatlarını ayarlamak durumunda kalıyor. Buna ek olarak gerek ÖTV artışı, gerekse kurdaki yükseliş, yılbaşından itibaren araç bedellerinin de yükselmesine sebep oldu. Bu da sektörde kasko fiyatlarını direkt olarak etkiledi" dedi.

Tüm bu olumsuzluklara rağmen sektörde son dönemde bazı olumlu gelişmeler de yaşandığını kaydeden Pak, "Biz sigortacıların hasar frekansı diye adlandırdığı sigortalı başına düşen hasar adetlerinde önemli bir iyileşme söz konusu. Sigortalılar kasko poliçelerindeki mevcut hasarsızlıklarını bozmamak için daha dikkatli davranıyorlar ve hasar bildirimlerinde de daha seçici olabiliyorlar. Ayrıca seçim sonrası dövizkurlarındaki hareketlenmenin de belli bir banta oturduğunu gözlemliyoruz, hatta bir miktar geri çekilme de yaşandı. Tüm bu olumlu faktörleri dikkate aldığımızda yılın geri kalan kısmı için kasko fiyatlarında bir artış görsek de bunun sınırlı düzeyde kalacağını düşünüyorum" diye konuştu.
Share:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder